گروه شهری: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: از راه‌اندازی خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو در مسیرهای پرتردد شمالی ‌ـ ‌جنوبی و غربی- شرقی در تهران استقبال می‌کنیم

سرهنگ سید هادی هاشمی با اشاره به اینکه ایجاد خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو به‌دلیل سرعت و کارایی بیشتر با استقبال شهروندان مواجه شده، گفت: از هر نوع تدبیری که به افزایش سرویس‌دهی به شهروندان منجر شود، استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اتوبوس‌های تندرو در هر مسیر قابلیت جا‌به‌جایی 7 هزار نفر را در روز دارند، افزود: باید با استفاده از مدیریت نرم‌‌افزاری از جا‌به‌جایی وسایط نقلیه به جابه‌جایی مسافر برسیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: با توجه به اینکه دستیابی به حمل‌ونقل ریلی زمان بر است، سریع‌ترین نوع حمل‌ونقل عمومی، اتوبوس و مترو است و با توسعه اتوبوسرانی به‌ویژه خطوط تندرو باید به فکر افزایش سرویس دهی به شهروندان باشیم.

سرهنگ هاشمی با تاکید بر اینکه مردم به اتوبوس‌های تندرو اعتماد کرده اند، تصریح کرد: درصورت دسترسی به خطوط تندرو، شهروندان ترجیح می‌دهند برای تردد سریع‌تر از اتوبوس تندرو استفاده کنند.

وی با بیان اینکه میانگین جابه‌جایی با وسیله نقلیه شخصی 6/1 نفر و با اتوبوس 80 نفر است، یادآور شد: برای جابه‌جایی این تعداد مسافر به 50 خودرو نیاز داریم که اگر هر کدام 5 متر از طول معبر را اشغال کنند، 250 متر می‌شود و اگر فاصله بین خودروها 5 متر باشد، 500 متر طول معبر برای جابه‌جایی همان تعداد مسافر با یک اتوبوس20 متری گرفته می‌شود، ضمن اینکه آلودگی 50 خودرو با یک اتوبوس قابل مقایسه نیست.

این مقام مسئول در پایان با اعلام اینکه برای ایجاد مسیرهای جدید به اتوبوس‌های جدید نیازمندیم، ادامه داد: دسترسی آسان به هر نقطه از شهر، حق طبیعی مردم است و استفاده‌کنندگان از خودروی شخصی به‌عنوان یک امتیاز باید هزینه‌های آن را نیز بپردازند.

کد خبر 81409

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز